15. ledna 2025 · 8 minut čtení

Na které sociální síti zaujmete své hosty? Záleží na věku

Češi tráví na sociálních sítích průměrně 2 hodiny 27 minut denně. Nejvíc na Facebooku, Instagramu, YouTube a Googlu, kam pravidelně zavítá skoro každý uživatel sítí. Různé věkové generace ale slyší na jiné věci a potřebují, abyste jim informace o svém podniku naservírovali trochu jiným způsobem. Kde a čím si získáte svou cílovou skupinu?

Na které sociální síti zaujmete své hosty? Záleží na věku
7alt
Marie Trubetská
twitter logofacebook logolinkedin logo

Generace Z

Lidé z generace Z se narodili do světa chytrých telefonů. Se sociálními sítěmi se sžili natolik, že je to první místo, kam půjdou hledat cokoliv, včetně vašeho gastro podniku.

Denně na sítích zaregistrují stovky příspěvků a vy máte jen mikrosekundy, abyste zaujali jejich pozornost. Preferují video obsah, zajímají se o vaše hodnoty a dobře slyší hlavně na udržitelnost a sociální témata. 

Co na ně platí?

  1. Humormeme, reakce na aktuální dění a schopnost udělat si sami ze sebe trochu legraci je to, co se jim líbí.
  2. Influencer marketing – generace Z nesleduje moc firemních profilů. Až 44 % z nich se ale v minulosti rozhodlo na základě doporučení od influencera. Zkuste k sobě do podniku nějakého pozvat.
Supertip:

Chcete sdílet příspěvky, které generace Z nepřehlédne? Nechte si s tvorbou obsahu poradit od agentury nebo freelancera.

Mileniálové

Nejvíc si v komunikaci na sítích cení autenticity, lidskosti a upřímnosti, prodejní příspěvky na ně neplatí. Musí si k vám vytvořit vztah a zaujmete je hlavně příběhem o svém podniku. Vyprávějte jim o tom, jak vás napadlo otevřít si kavárnu, podle čeho vybíráte dodavatele a představte členy svého personálu.

Co na ně platí?

  1. User generated content (UDG) – zapojte do tvorby obsahu sledující. Sdílejte fotky a videa, na kterých vás označili, odpovídejte na komentáře a podporujte je v tvorbě dalších příspěvků. Čím víc hostů o vás bude mluvit, tím důvěryhodněji budete na mileniály působit.
  2. Podcasty93 % mileniálů tráví poslechem podcastů v průměru 11 hodin týdně. To je víc než jakákoli jiná generace. Prozkoumejte Spotify a zkuste se spoluprací oslovit tvůrce, kteří se věnují gastronomii.
  3. Online recenze – rozhoduje se podle nich až 97 % mileniálů. Koukněte, jak hladce řešit ty negativní, abyste potenciální zákazníky neodradili od návštěvy.

Generace X

Lidé z generace X si potrpí na kvalitu a dobrý servis. Jsou vybíraví v tom, kam se půjdou najíst a často čtou i píšou online recenze. Oproti mladší generaci Z jsou ale velmi věrní. Když si získáte jejich důvěru, budou k vám chodit rádi a pravidelně.

Co na ně platí?

  1. Praktičnost – mají rádi užitečné informace a na sociálních sítích se chtějí vzdělávat. Zaujmete je infografikami, videorecepty nebo statistikami o nejprodávanějších položkách z vašeho menu.
  2. Newslettery – pro tuhle generaci newslettery rozhodně mrtvé nejsou. Ještě častěji než na sociálních sítích, je potkáte na e-mailu. 86 % z nich si e-mail otevře ještě ten den, kdy jim přijde, a rádi využívají slevové kódy. Otestujte to.

Boomers

Přestože je na sociálních sítích aktivních až 74 % této generace, nikdo jim nevěnuje moc velkou pozornost. Pokud jsou boomers vaší cílovou skupinou a oslovíte je na sociálních sítích, máte velkou šanci, že je zaujmete.

Co na ně platí?

  1. Cílená reklama na Facebooku – oproti mileniálům je až o 58 %  pravděpodobnější, že kliknou na váš placený příspěvek. Nezapomeňte ale grafiku přizpůsobit jejich potřebám: zvolte větší písmo, kontrast a snažte se být co nejsrozumitelnější.
  2. Telefon a e-mail – boomers se raději baví s lidmi než s umělou inteligencí a aplikacemi. Nezapomeňte jim na sociální sítě připnout kontakt, přes který si můžou zarezervovat místo u vás v podniku.

Které další nástroje vám poslouží k tomu, abyste oslovili své cílové zákazníky? Inspirujte se 7 marketingovými nástroji pro gastro.

Související články
Gastro marketing ‚‚za pár kaček’’: 5 nástrojů, které fungují
7. ledna 2025 · 8 minut čtení
Gastro marketing ‚‚za pár kaček’’: 5 nástrojů, které fungují

Víte, kolik investovat do marketingu své restaurace? Obecné doporučení říká, že by to mělo být 7-8 % z ročních tržeb. Když se vaše roční tržby pohybují kolem 5 milionů, vychází to na 400 000 korun. Abyste oslovili nové hosty, nemusíte utratit majlant. Vybrali jsme pro vás 5 nástrojů, které stojí jen zlomek a přesto fungují.

Tipy a články do vašeho e-mailu

1x za 14 dní vám pošleme výběr článků a tipů.