25. listopadu 2024 · 4 minuty čtení

Jak na Googlu získat první recenze pro svou restauraci?

O tom, jestli hosté navštíví váš podnik nejčastěji rozhodují recenze. Problém je, že je většinou nedostanete jen tak. To nejlepší, co můžete pro pozitivní hodnocení udělat, je splnit očekávání hostů a trochu je předčit. Čím dalším hosty podpoříte v udělení recenzí?

Jak na Googlu získat první recenze pro svou restauraci?
7alt
Marie Trubetská
twitter logofacebook logolinkedin logo

Když na Google Mapách teprve začínáte, máte možnost podpořit svůj podnik placenou propagací. V praxi to vypadá tak, že když si hosté vygooglí třeba ‚‚restaurace v okolí’’, zobrazí se jim ta vaše na seznamu jako první. Pokud od vás odejdou spokojení a dobře najedení, můžete doufat, že vám pozitivní recenze začnou přibývat. Až ji nebudete potřebovat, placenou propagaci zase vypnete.

Můžete vzít věci také do vlastních rukou a aktivně zákazníky motivovat k hodnocení. Jak?

  1. Propojte prosbu o hodnocení s rezervačním systémem. 1-2 dny po návštěvě podniku zákazníkům pošlete automatizovaný e-mail, ve kterém je poprosíte o recenzi.
  2. Přidejte odkaz s prosbou o recenzi třeba jako QR kód přímo na účtenku (to umí třeba pokladní systém Storyous) nebo jako bezkontaktní štítek, který umístíte na pult nebo k pokladně.
  3. Výzvu k psaní recenzí přidejte přímo na web – do vyskakovacího okna nebo na hlavní stránku. S nastavením webu vám poradí třeba tyto firmy.

Odkaz vytvoříte tak, že se přihlásíte do Firemního profilu a přejdete do sekce Přečíst recenze – Získat další recenze.

Doporučujeme to ale s výzvami k hodnocení nepřehánět. Žádejte o recenze pokud možno co nejpřirozeněji a netlačte příliš na pilu. Raději se soustřeďte na vylepšování zákaznického zážitku.

Google Mapy nejsou všespásné ani pro všechny

I když můžou Google Mapy fungovat jako relativně jednoduchá reklama bez větších investic, má to jeden zádrhel.

Vaše cílová skupina (zákazníci, které chcete zaujmout svou nabídkou) nemusí na Googlu vůbec být nebo na něm nejsou tolik aktivní. Obzvlášť pokud jste spíš ‚‚sousedský’’ podnik na malém městě nebo provozujete sezónní stánek na cyklostezce. V takovém případě vám mnohem líp poslouží jiné marketingové nástroje. Přečtěte si, jaké.

Související články
Gastro marketing ‚‚za pár kaček’’: 5 nástrojů, které fungují
7. ledna 2025 · 8 minut čtení
Gastro marketing ‚‚za pár kaček’’: 5 nástrojů, které fungují

Víte, kolik investovat do marketingu své restaurace? Obecné doporučení říká, že by to mělo být 7-8 % z ročních tržeb. Když se vaše roční tržby pohybují kolem 5 milionů, vychází to na 400 000 korun. Abyste oslovili nové hosty, nemusíte utratit majlant. Vybrali jsme pro vás 5 nástrojů, které stojí jen zlomek a přesto fungují.

Google profil pro gastro podnikatele: jak přitáhnout nové hosty do podniku?
21. prosince 2024 · 9 minut čtení
Google profil pro gastro podnikatele: jak přitáhnout nové hosty do podniku?

Online recenze mají obrovskou moc. Jsou moderní verzí starého dobrého ústního doporučení a fungují jako spolehlivý důkaz, že návštěva vašeho podniku stojí za to. Věří jim až 75 % lidí a 98 % lidí tvrdí, že zážitek z návštěvy restaurace odpovídal recenzím. Recenze lidé hledají nejčastěji na Googlu. Jak na něm připravit co nejlepší vizitku vaší restaurace a přesvědčit hosty k návštěvě?

Tipy a články do vašeho e-mailu

1x za 14 dní vám pošleme výběr článků a tipů.