Vážení zákazníci, blíží se vánoční svátky, a proto vás prosíme o vytvoření objednávek s dostatečným předstihem. V období svátků budou závozové dny omezené – dostupné termíny uvidíte v košíku při dokončení objednávky. Děkujeme za pochopení a přejeme vám krásné svátky!

0
12. června 2025 · 7 minut čtení

4 jednoduché kroky, které z vašeho podniku udělají udržitelnější místo

Šetříte vodu, snižujete spotřebu energií, na menu nabízíte bezmasé alternativy, a přesto máte pocit, že vás hosté nevnímají jako „udržitelný podnik“? Možná zapomínáte na méně nápadné oblasti, které ale na uvědomělé zákazníky dokážou udělat dojem. Pojďme se na ně podívat.

4 jednoduché kroky, které z vašeho podniku udělají udržitelnější místo
6alt
Jana RiegerováTrade marketing manager Kofola
twitter logofacebook logolinkedin logo

1) Navažte spolupráci s ekologicky smýšlejícími zemědělci a dodavateli

Spolupráce s lokálními a ekologicky smýšlejícími dodavateli vám přinese hned několik výhod. Získáte čerstvé a kvalitní suroviny, podpoříte regionální ekonomiku a snížíte uhlíkovou stopu. Navíc – když budete znát příběh svých surovin, můžete ho vyprávět i svým hostům.

Při výběru dodavatele upřednostňujte ty, kteří mají svůj odpovědný přístup „oštemplovaný” certifikáty, jako jsou EU Ecolabel, Fair Trade, EU Ecolabel nebo BIO. Ty vám zaručí, že produkty, které u nich nakupujete, splňují veškeré environmentální a sociální standardy.

Supertip:

Pokud můžete, vybírejte dodavatele, který vám dodá potraviny a produkty bez obalů nebo ve vratných obalech. Můžete se také poohlédnout po dodavatelích, kteří nabízejí bezobalové alternativy.

Kde hledat nové dodavatele:

2) Začněte používat ekologické čisticí prostředky a přírodní kosmetiku

Když vyměníte klasické čisticí prostředky za udržitelnější, snížíte tím environmentální stopu a dáte svým zákazníkům jasně najevo, že udržitelnost je pro vás priorita. Nejenže dnes už vám eko čističe vyčistí troubu, hrnce i toalety stejně jako ty běžné, ale navíc jsou šetrnější k životnímu prostředí a sníží vám množství škodlivých chemikálií používaných v provozu.

Supertip:

Vyberte si dodavatele s osvědčenými certifikáty, které vám zaručí, že používáte produkty od firem, které jsou skutečně šetrné k životnímu prostředí. Pokud můžete, volte firmy, které minimalizují jednorázové obaly a ideálně nabízejí možnost doplňování produktů. 

Dodavatelé eko čistících prostředků:

  • Tierra Verde – ekologické čisticí prostředky a drogerie,

  • Naturinka – přírodní kosmetika,

  • EcoRevolution – ekologické produkty pro domácnost a podnikání,

  • GreenStore – ekologický obchod s širokým sortimentem,

  • ECOprodukty – ekologické produkty pro domácnost a zahradu,

  • Econea – ekologický e-shop.

3) Vybavte svůj podnik upcyklovanými produkty

Upcyklace je zjednodušeně opětovné využití materiálů a výrobků, které by za běžných okolností skončily jako odpad a jejich přeměna na užitečné, designové produkty. V upcyklované formě pořídíte třeba sezení, květináče a další dekorace, obklady i oblečení pro váš personál. Nejenže jimi podpoříte cirkulární ekonomiku a snížíte ekologickou stopu, ale získáte taky neotřelé a zapamatovatelné prvky do podniku.

Kde upcyklované produkty pořídíte:

  • Supplo – přehled firem, které dodávají upcyklované produkty do podniku,

  • Cementum – sezení a doplňky z demoliční suti,

  • Pastic Guys – recyklované plastové obklady

  • Nimore – cirkulární trička a zástěry,

  • Belleder – upcyklované doplňky z kůže.

  • Navzdory – upcyklovaný nábytek a dekorace.

  • DT GLASS – upcyklované sklo.

4) Nechte si poradit

Když si nevíte rady, kterými ekologickými produkty se vybavit, nechte si poradit od profesionálů. Ti vám pomůžou najít ekologické alternativy pro potraviny, čišticí prostředky i obaly, které nezbdrzí váš každodenní provoz a budou plnohodnotnou náhradou. 

Kdo vám poradí?

  • CIRA Advisory – poradenství v oblasti udržitelného nákupu.

Supertip na závěr:

Abyste udržitelná opatření dostali co nejvíc mezi své hosty, nezapomeňte je pravidelně komunikovat navenek. Co všechno můžete do udržitelné komunikace zapojit a jak komunikovat tak, aby vás nikdo nenařknul z greenwashingu

Chcete se podívat i na další oblasti, ve kterých můžete být udržitelnější? Projděte si příručku úsporných opatření pro gastroprovozy, kterou jsme zpracovali ve spolupráci s CIRA advisory.

Tipy a články do vašeho e-mailu

1x za 14 dní vám pošleme výběr článků a tipů.